Saturday, April 7, 2012

porty training part ii

Bismillahirrohmanirrohim

inilah adam...lepas mengaji haritu..dia sukarela nak bawak muiz aqilah pusing2..mmm saya ok jerr. hihihihi


assalamualaikum semua sahabat2..hari nih sabtu kat us..hari sabtu adalah hari terbusy dlm hidup saya hehehe...sekarang dah pkul 4 ptg..tadi saya nap kan budak2...lepas diorang tido jer perkara pertama yang saya nak buat adalah makannnnnnnnn...tolonggg saya tersangat la laparrrr...:( saya lapar....saya lapar..hari nih saya cuma makan cekodok ( jeput pisang ) sahaja dari pg sampai la pkul 4..tau kenapa? semlm aqilah mragam..so tkleh tido..lepas subuh tadi..tido bangun pkul 9 kikikiki..pkul 9.45 datang anak kak za mengaji...pkul 10.15 datang pulak anak kak mas....so saya cuma sempat siapkan fries utk muiz..roti boom utk baba..dan sempat menggoreng cekodok utk muiz ( muiz hantu cekodok , hari2 minta) saya?????? tak sempat makan..mandikan aqilah ngan muiz...lepas tu serahkan semua tugas kat baba..dan saya masuk kelas ngan budak2 saya..masa diorang take 5 tu la saya sempat belasah cekodok..makan tak hingat duniaaa. hahahah minum kopi...dan sambung lg mengajar sampaila pkul 1...diorang balik saya keje lg..prepare launch pulak..menu utk time kelam kabut macam nih adalah sup ayam hihihihihi..bukan apa cepat nak siap..sambil2 jenguk anak2 main kat luar...ni la hidup saya..walaupun penat tp saya puas hati..inilah hidup yang saya impikan..dunia saya terisi dengan dgr orang mengaji...ajar budak2 mengaji,,( org dewasa mengaji pon ada jugak )saya sendiri mengaji...penat saya hilang begitu jerr...saya happy mendengar alunan ayat2 suci al-quran Alhamdulillah...moga Allah memberkati amalan saya..amenn... 

owh..kita pegi pada tajuk hari ni :) muiz punya latihan tandas dah masuk hari ke 3..alhamdulillah..2 hari lepas dia poo poo sempat bawak gi toilet ( walaupun kdg2 berlari2 )tp kan hari nih dia melepas dlm seluar kakakaakaka...sabar jelah..tkpe abg muiz...mama ok jerr...hhihhi..yg saya risau dia langsung taknak pee atas potty...asyik lepas kat luar jerr....taktau la...mungkin masih baru...kita tunggu jelah..

moga Allah mengurniakan saya kesabaran yang tinggi...ok..saya masih banyak kerja terbengkalai..rumah bersepah2 kena kemas dan sebagainya..jumpa lg...tgh duk pikir nak buat apa utk tea time jap lg..mmmm pikir pikir  

assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment

kalendar islam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

doaku seorang isteri.....

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya...
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya. .
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena

Ya Allah...
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku petunjuk kearah rahmat Mu

Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu. .
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..